Pacate impotriva credintei ortodoxe. Mic indrumar de spovedanie.

 Continuam sa va prezentam in  mai multe parti o lucrare editata si publicata de Ieromonah Nil Arcasu la Editura Spudon Publishing Thessalonika - Greece in anul 2006. Lucrarea contine trei mari parti scrise de catre Ieromonah Martirie Paduraru si Ieroschimonah Dorotei Melinte si contine un Prolog de Ierom. Nil Arcasu.

Partea a - III-a

Pacate impotriva credintei ortodoxe.


Crestinii ortodocsi pacatuiesc impotriva Sfintilor Parinti, atunci cand spun:
Despre Sfanta Treime
1.  A crede in Sfanta Treime e tot una cu a crede in trei dumnezei; 
2. Nu exista Sfanta Treime;  
3. Credinta in Sfanta Treime este o ratacire inventata de Parintii Bisericii;  
4. Conform unor marturii istorice, in unele dintre vechile religii exista un mod de cinstire a ,,dumnezeului treimic", altfel decat cel cunoscut de Biserica; deci nu numai crestinii cinstesc Sfanta Treime;


Despre lisus Hristos: 
       1. Nu putem fi siguri ca lisus Hristos a existat cu adevarat in istorie; 
   2. lisus Hristos nu este insusi Dumnezeu ci: proroc, intelept, mag, iluminat, avatar, saman,spirit evoluat, entitate cosmica, etc. 
         3. Nu putem fi siguri ca Mantuitorul a inviat din morti si s-a inaltat la ceruri; 
Despre Maica Domnului
1. Pentru nasterea lui lisus Hristos, Maica Domnului a vietuit cu losif, precum orice femeie cu barbatul sau;  
2. Nu-i adevarat ca Maica Domnului poate mijloci inaintea lui Dumnezeu pentru neamul omenesc;   
3. Cele ce se spun despre Maica Domnului sunt inventii ale Parintilor Bisericii, inventii ale oamenilor; 
4. Nu trebuie sa ne rugam Maicii Domnului;  
5. Dupa nastere Maica Domnului nu a ramas fecioara;  
6. Nu trebuie sa credem in fecioria Maicii Domnului;

Despre Sfintii Parinti ai Bisericii
1.  Nu putem fi siguri ca cei numiti de Biserica sfmti, sunt chiar sfmti; 
2. Sfintii  Parinti  ai  Bisericii  au  falsificat invataturile de credinta pe care le citeste astazi Biserica Ortodoxa;  
3. Sfintii Parinti sunt tot una cu iluminatii, inteleptii,   vracii,    gurusii,    samanii,    vrajitorii cinstiti in celelalte credinte;  
4. Sfintii Parinti nu s-au deosebit cu nimic de marile personalitati ale istoriei; 
5. Sfintii Parinti, luptand impotriva ereziiior, au provocat ura, dezbinare, cearta intre crestini si celelalte religii; 
6. Scriind in favoarea Bisericii, Sfintii Parinti au fost partinitori cu credinta pe care o aparau, discriminand pe cei impotriva carora vorbeau; 
7. Parintii Bisericii au facut tot posibilul ca omenirea sa nu cunoasca adevarul despre Hristos si despre Biserica; 
8.  Parintii Bisericii au fost sovini, extremisti, exclusivisti, fundamentalisti, antisemiti, in scrierile lor;
9. Nu trebuie sa credem chiar tot ce spun sflntii, fiindca si ei au fost oameni, iar adevarul nu-l stie decat Dumnezeu; 
 Despre Biblie si despre Sfanta Evanghelie 
1. Biblia este o carte facuta de oameni, nu de Dumnezeu; la fel si Evanghelia;  
2. Parintii Bisericii au cenzurat Biblia; pentru aceasta credem ca ea nu contine toate cele spuse de Dumnezeu oamenilor;  
3. Sfanta Scriptura nu este scrisa de cei patru Evanghelisti, nici cartile numite Epistole nu sunt scrise de Apostoli; 
4. Evanghelia   nu   a   fost   scrisa   cat  timp evanghelistii au fost in viata, ci dupa moartea lor;  
5. Mai sunt si alte evanghelii, in afara celor patru, care ne vorbesc despre lisus Hristos; acelea spun   adevarul   (Evanghelia   dupa   luda,   dupa Toma, Evanghelia Eseniana, etc);  
6.   Nimeni  nu  poate  dovedi  autenticitatea textelor Scripturii; 
7.  Trebuie sa credem in marturiile prezentate pe canalele tv, despre Sfintele Scripruri, iar nu in cele aratate de Parintii Bisericii;  
8. Atat     Biblia,     cat     si     Evanghelia propovaduiesc     aceleasi     invataturi     precum: Talmudul,   Coranul,   Vedele   indiene,   Cartea Tibetana a mortilor, Cartea Egipteana a mortilor, ori texteie apocrife ale crestimlor din primeie veacuri, numiti gnostici, eretici, etc  
      9. Nu putem fi siguri ca cele scrise m Biblie/Sfanta Scriptura sunt adevarate;  
Despre mantuire si despre viata vesnica
1.   Nu este adevarat ca paganii. sectarii si catolicii nu se mantuiesc, pentru  ca nu sunt ortodocsi;  
2.  Daca faci bine oamenilor te poti mantui si fara sa fii ortodox;  
3.  Toti se mantuiesc, pentru ca toti au o credinta, insa fiecare crezand in felul lui;  
4. Pot sa ma mantuiesc si fara sa merg la Biserica,  sa postesc, sa ma spovedesc, sa fac canon,  sa ma impartasesc, etc. Nu se uita Dumnezeu la aceste legi popesti ci ,,ia inima omului", ,,la sufletul meu", ,,la ce am eu in inima"; 
5.  Degeaba mi-as schimba vietuirea apucandu- ma de rugaciuni, post, spovedanie, oprirea de la pacate, etc. fiindca la cate rautati am in urma Dumnezeu nu ma mai poate ierta orice as  face; 
6.  Nu e drept ca pe eel ce a facut mii de faradelegi si rautati, pe eel ce a chinuit si ucis mii de    oameni,    sa-1    ierte    Dumnezeu    si    sa-l  mantuiasca; 
7.  Dumnezeu la marea judecata ii va ierta pe toti;  
8.  Cine s-a intors de dincolo ca sa creada in viata vesnica?   
9.  Aici e raiul si iadul. Cine s-a intors de acolo (din cealalta viata) sa ne spuna cum este? Viata de dupa moarte, judecata, chinurile vesnice, sunt doar niste idei/ invataturi prin care oamenii invatati, regii si imparatii, precum si Biserica au tinut oamenii in frau, subjugandu-i si infricosandu-i pentru a nu se opune stapanirii;
10. Daca Dumnezeu e Bun si iertator, de ce ii va judeca pe oameni trimitandu-i la chinurile vesnice?
Despre cei de alta credinta si despre randuielile lor
1.  Nu conteaza ce credinta ai; important e sa crezi;  
2. Nu este adevarat ca numai ortodocsii au credinta adevarata;  
3. Toti cei ce se numesc crestini sunt crestini; 
4. Nu    sunt    diferente    prea    mari    intre invataturile ortodoxe si invataturile altor biserici, culte, confesiuni;  
5.   In toate locasurile religioase este cinstit acelasi Dumnezeu: 
6.  Si noi (ortodocsii), si catolicii, si sectarii, si paganii ne rugam la acelasi Dumnezeu;  
7.  Nu trebuie sa credem ca neortodocsii sunt eretici;   
8. A crede ca noi ortodocsii avem dreapta si adevarata credinta, iar celelalte biserici, culte, confesiuni, religii nu au e pacat;
9.     Intre noi ortodocsii si cei de alta credinta sunt deosebiri doar de ritualuri, limbaj, etc. dar in toate este cinstit aceiasi Dumnezeu, insa in chip diferit,  
10. Nu  conteaza invataturile  dogmatice  si canonice care ne despart de cei de alta credinta; este important sa ne unim cu totii;  
11. Toate cartile religioase contin invataturi care mantuie pe om;  
12. Imaginile si reprezentarile religioase ale oricaror culte, confesiuni, credinte apropie pe om de Dumnezeu, precum icoanele ortodoxe   
13. Tablourile catolice sunt totuna cu icoanele ortodoxe;  
14. Toate religiile au sfinti; este bine sa ne rugam si sfintilor neortodocsi;  
15. Posturile,   si  sarbatorile  altor  biserici, culte, confesiuni sunt egale cu cele ortodoxe si ca atare nu e pacat daca le tinem si noi ortodocsii;  
16. Nu gresim daca ne botezam si cununam in biserici neortodoxe;  
17. Nu   gresim   daca   ne    spovedim   si impartasim in lacasuri de cult neortodoxe; 
18.     Nu gresim daca inmormantam pe ai nostri in biserici neortodoxe;  
19.     E bine sa ne rugam impreuna cu cei de alta credinta;

Despre ecumenism
1.  Ecumenismul este placut lui Dumnezeu;  
2. Ecumenismul    nu    se    deosebeste    de invataturile Sfintilor Parinti; 
3. Crestini ortodocsi trebuie sa fie ecumenisti;  
4. Ecumenismul este foarte necesar Bisericii ortodoxe; 
5. Nu este pacat sa luam parte la adunarile ecumeniste;  
6. Ecumenismul nu primejduieste cu nimic manruirea crestinilor ortodocsi; 
7. Ecumenismul salveaza unitatea Bisericii;  
8. Ecumenismul ofera lumii impacarea, pacea, unitatea, linistea, etc;  
9. Nu este pacat sa participam la intruniri (seminarii, colocvii, conferinte, etc.) ecumeniste, 
10. In   emisiunile   Radio-Tv.   Difuzate   de posturi  laice  si/ori  bisericesti  se vorbeste  de unirea   tuturor   bisericilor,   cultelor,   religiilor; trebuie sa credem in cele prezentate in aceste emisiuni;  
11.       Trebuie sa credem in tot ce se predica in Biserica,   fara  a   se   compara  cele  auzite  cu invataturile Sfmtilor Parinti;  
12.       lerarhii, preotii sj teologii ecumenisti nu gresesc cand se aduna cu cei de alta credinta;  
13.       Nu e pacat ca Biserica Ortodoxa duce activitate   filantropica   cu   fonduri   primite din partea    bisericii    si    cultelor    protestante    si neoprotestante;  
Despre Biserica
1.            Biserica este intemeiata de oameni, nu de Dumnezeu;  
2.   Nu   trebuie   sa   credem   tot   ce   spune Biserica, fiindca la mijloc sunt interese politice;  
3.     Biserica nu spune intotdeauna adevarul;  
4.  Credinta Bisericii este depasjta, invechita, perimata;  
5.  Biserica trebuie sa se modernizeze, sa fie intelegatoare si concilianta cu cei de alta credinta;  
6.   Biserica exagereaza pretinzand ca este singura    detinatoare    a    adevarului si a invataturilor mantuitoare; 
7.  Nu putem fi siguri ca painea si vinul din Sfantul Potir sunt intr-adevar trupul si sangele lui Hristos Care se intrupeaza in slujbele Bisericii;


Nemultumirile crestinului ateu
1. Nu   e   drept   ca   eu   sa   trag   pacatele inaintasilor mei. De ce pentru pacatele neamului sa sufar eu? 
2.  Daca intr-adevar Dumnezeu exista si este drept, de ce ingaduie ca zeci si sute de mii de oameni nevinovati sa fie chinuiti si ucisi de tirani si dictatori, ori sute si mii de familii, cu prunci nevinovati    sa    piara    de    seceta,    inundatii, cutremure, avalanse, etc?  
3. Daca Dumnezeu e drept de ce multi oameni rai, perversi, vicleni, avari si nedrepti le merge bine imbogatindu-se prin faradelegi, avand functii inalte, desfatandu-se cu tot ce isi doresc? Unde-i dreptatea lui Dumnezeu, cand unora le merge bine toata viata, iar altii sufera si se chinuiesc pana la moarte?  
4. Cum poate Dumnezeu, Bun fiind si iertator sa-i trimita pe cei rai/pacatosi in iad?
Pentru toti precizam: toate cele de sus sunt rataciri de credinta nu doar ale ateilor, ci si ale majoritatii crestinilor contemporani, datorita faptului ca acestia nu-si pun intrebarea: ce inseamna a fl ortodox, cum trebuie sa gandim despre Dumnezeu, despre Biserica si despre cele legate de mantuirea sufletului.
Scurt indreptar de spovedanie 
1.  Sunt botezatlcununat de nasi catolici, protestanti, musulmani, etc.; am indemnat/invatat si pe altii;
2. M-am cununat in randuiala ortodoxa, dar in locas catolic; am indemnat/invatat si pe altii; 
3. Am crezut (cred) ca Biserica lui Hristos nu e numai una, ci sunt mai multe; am indemnat/invatat si pe altii; 
4.  Pentru ca nu cunosc dogmele si randuielile Bisericii  Ortodoxe  spun  ca  nu  exista  (mari) diferente intre ortodoxie si catolicism (si celelalte credinte crestine), crezand (si spunand) ca si catolicii au dreapta credinta, avand aceleasi slujbe, rugandu-se tot lui Hristos, Maicii Domnului, sfintilor, avand si ei cruci si icoane, iar lacasurile lor numindu-le tot biserici; 
5.  Am crezut (cred) ca nu conteaza daca esti crestin ortodox ci ca e important sa fii crestin; am indemnat/ invatat si pe altii sa creada astfel; 
6.     Am botezat/ cununat pe unii in credinta romano-catolica, greco-catolica, protestanta; 
7.     Am primit (primesc) de la unele persoane publicatii    neortodoxe    (catolice,    protestante,musulmane, oculte, etc.) pe care le citesc cu drag, apreciindu-le continutul eretic, ba chiar oferindu-le si cunoscutilor mei; 
8.     Am cumparat si citesc vieti de sfinfi catolici (Tereza d'Avila, Toma de Kempis, Francisc de Assisi, Ignatiu de Loyola, Anton de Padova), cred in sfinfenia si adevarul l invataturilor/ faptelor lor si caut sa le urmez, nestiind ca acestia sunt capetenii ale ereticilor catolici, iar trairile lor sunt numite   de   sfintii   Bisericii:   inselari   dracesti savarsite   din infierbantarea   sangelui   si   din dulceata trupeasca; am dat sj altora; 
9.     Am participat (particip) la diferite intruniri si rugaciuni in comun dintre ortodocsi si catolici, protestanti, monofiziti, musulmani, budisti, etc.; am indemnat si pe altii;   
10.  M-am spovedit (ma spovedesc) la preoti romano-catolici,  greco-catolici,  anglicani, etc.; am indemnat/ invatat si pe altii; 
11.       M-am  impartasit  (ma  impartasesc)  la romano-catolici, greco-catolici, anglicani, etc. am indemnat/ invatat si pe altii;   
12.       Tin (am tinut) posturi catolice (ori ale altor credinte: musulmani - ramadam, evrei - purim, etc.) abtinandu-ma de la carne si produse din   carne,   consumand   insa, oua,   branzeturi, lactate, atat in posturile mici, cat si in cele mari; am indemnat/ invafat sj pe altii;   
13.   Tin (am tinut) sarbatori catolice; greco-catolice, ori ale altor culte crestine necrestine; am indemnat/ invatat si pe altii;   
14.       Am obisnuit/ obisnuiesc (si acum) sa merg la catolici pentru a ma inchina si ruga impreuna cu ei; platesc pomelnice slujitorilor lor pe care eu ii numesc preoti, pentru a ma pomeni in slujbele lor; am indemnat/ invatat si pe altii; 
15. Folosesc   (am   folosit)   de   la   catolici anafura, agheasma, mir, apa vindecatoare (de la Fatima, Lourd, Medjigorie, etc.) despre care cred (am crezut) ca ma ajuta, ma vindeca, imi poarta noroc, facand   cu mine minuni; am dat si altora astfel de sfintenii', am indemnat/ invatat si pe altii;   
16.   Am in casa tablouri catolice, aplice (din ghips, ciment, plastic, etc.) goblenuri religioase (adevarate hule din panze si ate) pe care din nestiinta le numesc icoane si ma inchin lor; am dat si altora;   
17.   Am in casa bibelouri religioase (si nu numai), statuete si mici machete (din portelan, sticla,   lut,   ghips,   plastic,   etc.)   reprezentand: ingerasi, sfinti, Madone luxoase, etc. obiecte pe care   catolicismul   le   venereaza   insa   biserica ortodoxa le numeste idoli; am dat si altora;   
18. Nu am crezut (nu cred) ca Dumnezeu este unul in Trei Fete, ca este Sfanta Treime; am spus si altora; 
19. Am   vizionat   (vizionez)   emisiuni   care propovaduiesc insotirea Bisericii cu celelalte biserici, culte, confesiuni, religii, etc. am indemnat si pe altii; 
20. Am vizionat (vizionez) emisiuni (National Geographic, Discovery Channel, PAX, etc.) in care se arata: ca Sfanta Scriptura e schimbata, falsa,   masluita;   ca   lisus   Hristos   era supus patimilor omenesti (avand femeie, lasand urmasi, etc);   ca  Mantuitorul   este  unul  din  inteleptii istoriei; ca nu a fost pus in mormant si nici nu a inviat; ca luda vanzandu-L pe Mantuitor nu a pacatuit, etc.; am crezut (cred) in cele vizionate in aceste emisiuni; am indemnat si pe altii; 
21. Am mers la teatre precum ,,Evanghelistii" s.a.,am vizionat filme precum: ,,Ultima ispita", ,,Codul luiDa  Vinci",  etc.,  in  care  sunt hulite  invataturile bisericesti,    Sfanta   Scriptura   si insusi   Hristos-Dumnezeu, am crezut in cele aratate; am indemnat sipe altii sa mearga la astfel  de teatre si filme; 
22.   Am crezut (cred) ca cele scrise in Sfanta Scriptura   sunt   inventii   ale   Bisericii   ori   ale oamenilor; am spus si altora; 
23.   Am crezut (cred) ca Hristos este unul din inteleptii istoriei; am spus si altora; 
24.   Nu am crezut (nu cred) ca lisus Hristos, Fiul   Lui   Dumnezeu   este   (totodata   Insusi) Dumnezeu; am spus si altora; 
25. Am   crezut   (cred)   ca   toate   cultele, bisericile, corifesiunile, secteie si religiile cinstesc pe (acelasi) Dumnezeu; am spus si altora; 
26.  Am participat la manifestari culturale in care este hulita credinta crestina (lansari de carte, expozitii de pictura, prezentarea unor documentare cu pretentii stiintifice, etc.), am crezut in cele expuse, la aceste manifestari; ampropovaduit si altora cele auzite; 
7. Am  mers   (merg)   deseori   (rareori)  la seminarii, conferinte si alte manifestari cu caracter ecumenist; am indemnat si pe altii sa mearga; 
28.  Am participat (particip) la diferite intruniri si rugaciuni in comun dintre ortodocsi si catolici, protestanti, monofiziti, musulmani, budisti, etc.; am indemnat si pe altii sa participe la astfel de intruniri 
29. Am sprijinit proiecte ecumeniste precum: efectuarea unor pelerinaje, excursii, tabere, incluzand vizitarea de obiective ecumeniste: biserici, domuri, catedrale, case de rugaciune, comunitati ecumeniste, institute teologice, etc. apartinand cultelor romano-catolic, greco-catolic, anglicane, protestante, monofizite - armeni, copti, sirieni, etc.- (Taizie, Assisi, San Egidio, Grotta Feratta, Gratz, Vatican, Lourdes, Fatima, Medjigorie, etc); am vizitat asezaminte ecumeniste  din  Romania  (Vulcana  Bai,  Centrul cultural misionar ,,Sf. Daniil Sihastrul" Durau, Centrul social-cultural ,,Sf. Paisie de la Neamt", Congregatia misionarilor Verbiti din Traian - Buzau, etc.); 
30.   Cred in minunile ce se savarsesc intre cei ce apartin celorlalte: biserici, culte, confesiuni, religii,  secte,  etc.  am indemnat si pe altii  sa creada astfel; 
31.   Am crezut (cred) ca toti cei care cred si sunt religiosi se mantuiesc; am indemnat si pe altii sa creada astfel.


Mic documentar despre ecumenism.
 


EVANGHELIA ZILEI

Ajutati la construirea Catedralei Neamului

construimcatedrala.ro

Contor Web


Totalul afişărilor de pagină ultimele 7 zile

web site traffic statistics