Va prezentam in mai multe parti o lucrare editata si publicata de Ieromonah Nil Arcasu la Editura Spudon Publishing Thessalonika - Greece in anul 2006. Lucrarea contine trei mari parti scrise de catre Ieromonah Martirie Paduraru si Ieroschimonah Dorotei Melinte si contine un Prolog de Ierom. Nil Arcasu.
Partea I
PROLOG
"Auzim intotdeauna in Simbolul Credintei [Crezul], ca noi ortodocsii suntem Una, Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica. Una, nu o suta. Bagati de seama! Vai si amar de cei care s-au despartit de Biserica lui Hristos. Nu exista o mie de Biserici! Una este: Biserica Soborniceasca Ortodoxa, in intreaga lume!" (Arhim. Cleopa Ilie).
Asadar, acesta este adevarul exprimat, de-a lungul veacurilor de toti Parintii Bisericii, adevar care astazi este deseori neglijat de intreaga suflare ortodoxa: ierarhi, preoti, teologi, intelectuali, urmati indeaproape, in ultima vreme, si de credinciosii din popor. Fara acest adevar sunt de prisos toate ostenelile noastre trupesti si intelectuale, sunt zadarnice toate faptele bune bisericesti, ori nu; caci desi importante pentru dobandirea mantuirii, acestea, nu sunt suficiente daca sunt savarsite in afara dreptei credinte.
Astfel, intelegem ca suntem datori sa trezim in sufletele eterodocsilor "nelinistea cea buna" (Sf. Paisie Aghioritul), pentru ca acestia, venind la Ortodoxie sa-si paraseasca propriile rataciri, spre a gasi calea mantuirii. Fara acest gand nu sunt justificate defel intalnirile ortodocsilor cu eterodocsii, declarative reciproce, in care si unii si altii isi fagaduiesc reciproc prietenia, iubirea, toleranta, comuniunea, etc., incalcand adevarurile de credinta. Aceste principii dulcege nu fac decat sa sminteasca sufletele credinciosilor de Ortodoxia marturisitoare a Sfintilor Parinti.
Acest fapt se petrece anual, timp de o saptamana, in luna ianuarie, prin mijlocirea ,,Octavei de rugaciune" sau a ,,Saptamanii de rugaciuni in comun", pe intreg cuprinsul tarii, prilej cu care crestinii ortodocsi se roaga impreuna cu ucenicii papei. Impotriva acestor deprinderi marturiseste primul dintre articolele brosurii de fata, sub titlul ,,Cuvant despre rugaciunile in comun".
In urmatorul capitol crestinii ortodocsi vor afla despre cele ce se intampla in culisele Bisericii: abateri de la poruncile si invataturile Sfintilor Parinti, incalcari ale dogmelor si canoanelor ce strajuiesc ortodoxia credintei, abuzuri care ingradesc vietuirea monahala, concesii facute duhului lumesc, mergand pana la identificare Bisericii cu institutiile seculare ale statului nihilist-antihristic. Ultimul capitol ,,Pacate impotriva credintei ortodoxe" subliniaza convingerile religioase, profund neortodoxe ale majoritatii crestinilor vremii, tributari ecumenismului omniprezent.
In incheiere brosura ofera crestinilor un ,,scurt indreptar de spovedanie", venind in sprijinul lor spre a-i izbavi de alunecarea in felurite chipuri in pacatul apostaziei. Nadajduim ca publicarea acestor randuri va aduce lumina in sufletele tuturor celor ce tanjesc dupa slobozenia Ortodoxiei de demult, mangaind pe cei vlaguiti de duhul veacului si intarind inimile celor ce se ostesc cu acest duh spre mantuirea sufletelor lor. Acestora ne alaturam si noi, cu draga inima, marturisind impreuna cu Sfantul lerarh Marcu Eugenicul, Mitropolitul Efesului: ,,Credinta noastra este dreapta marturisire a Parintilor nostri. Cu ea, noi nadajduim sa ne infatisam inaintea Domnului si sa primim iertarea pacatelor; iar fara ea nu stiu ce cuviosie ne-ar putea izbavi de chinul cel vesnic".
lerom. Nil Arcaşu
Cuvant despre rugaciunile in comun
leromonah Martirie Paduraru
leroschimonah Dorotei Melinte
Acest fapt se petrece anual, timp de o saptamana, in luna ianuarie, prin mijlocirea ,,Octavei de rugaciune" sau a ,,Saptamanii de rugaciuni in comun", pe intreg cuprinsul tarii, prilej cu care crestinii ortodocsi se roaga impreuna cu ucenicii papei. Impotriva acestor deprinderi marturiseste primul dintre articolele brosurii de fata, sub titlul ,,Cuvant despre rugaciunile in comun".
In urmatorul capitol crestinii ortodocsi vor afla despre cele ce se intampla in culisele Bisericii: abateri de la poruncile si invataturile Sfintilor Parinti, incalcari ale dogmelor si canoanelor ce strajuiesc ortodoxia credintei, abuzuri care ingradesc vietuirea monahala, concesii facute duhului lumesc, mergand pana la identificare Bisericii cu institutiile seculare ale statului nihilist-antihristic. Ultimul capitol ,,Pacate impotriva credintei ortodoxe" subliniaza convingerile religioase, profund neortodoxe ale majoritatii crestinilor vremii, tributari ecumenismului omniprezent.
In incheiere brosura ofera crestinilor un ,,scurt indreptar de spovedanie", venind in sprijinul lor spre a-i izbavi de alunecarea in felurite chipuri in pacatul apostaziei. Nadajduim ca publicarea acestor randuri va aduce lumina in sufletele tuturor celor ce tanjesc dupa slobozenia Ortodoxiei de demult, mangaind pe cei vlaguiti de duhul veacului si intarind inimile celor ce se ostesc cu acest duh spre mantuirea sufletelor lor. Acestora ne alaturam si noi, cu draga inima, marturisind impreuna cu Sfantul lerarh Marcu Eugenicul, Mitropolitul Efesului: ,,Credinta noastra este dreapta marturisire a Parintilor nostri. Cu ea, noi nadajduim sa ne infatisam inaintea Domnului si sa primim iertarea pacatelor; iar fara ea nu stiu ce cuviosie ne-ar putea izbavi de chinul cel vesnic".
lerom. Nil Arcaşu
Cuvant despre rugaciunile in comun
leromonah Martirie Paduraru
leroschimonah Dorotei Melinte
SĂPTĂMÂNA DE RUGĂCIUNE ECUMENISTĂ
sau şapte zile în Babilonul antihristic
sau şapte zile în Babilonul antihristic
De ceva timp încoace, sufletele cele binecredincioase ale
Bisericii Ortodoxe Române sunt supuse la o grea încercare duhovnicească,
prin ademenirea către aşa-numitele manifestări de "apropiere" urmată de
rugăciuni pentru "unitatea în credinţă", o perfidă chemare la trădarea
Ortodoxiei şi al lui Hristos, ce se face auzită mereu la fiecare sfîrşit
al lunii ianuarie.
Timp de şapte zile se desfăşoară pe tot cuprinsul ţării o
mişcare ce se doreşte a fi harismatică prin ţelul pe care şi-l impune:
unirea Bisericii Ortodoxe cu "fraţii" catolici, protestanţi şi păgîni.
În toată această perioadă se fac solemne procesiuni de stradă la care se
îmbulzesc cei amăgiţi de unitate, se fac alternativ slujbe cu ectenii
şi rugăciuni în bisericile ortodoxe, apoi în lăcaşurile catolice şi
protestante, încheiate cu predici ţinute ori de eretici între ortodocşi
ori de preoţii ortodocşi între eretici.
Dar cît de iubite de Hristos sunt asemenea atitudini vom
arăta prin înseşi cuvintele Sfinţilor Părinţi ai Bisericii, singurii
neînşelaţi şi cu adevărat mărturisitori ai adevăratei credinţe.
NUMAI ORTODOXIA ESTE ADEVĂRATA BISERICĂ
De-a lungul celor 2000 de ani de existenţă, numai credinţa
ortodoxă şi-a păstrat neschimbată Sfînta Predanie a Sfinţilor Părinţi,
precum şi Sfintele Dogme ale Bisericii. Doar Biserica Ortodoxă se
ocîrmuieşte după cele Şapte Soboare a Toată Lumea, numai Biserica
Ortodoxă păstrează neschimbate scrierile Sfintilor Părinţi, doar în
Biserica Ortodoxă se ţin slujbele primelor veacuri. Şi pentru aceea
numai în Biserica Ortodoxă găsim toate Tainele cele Sfinte trebuincioase
mîntuirii sufletelor noastre. Numai Biserica Ortodoxă a biruit
veacurile neatinsă, nepătată şi neîntinată, doar Biserica Ortodoxă a
dăruit lumii sfinţi, sfinţenie şi sfinte moaşte, numai Biserica Ortodoxă
va fi singura ce va purta război împotriva "bisericilor" ce vor încerca
să o uzurpe.
Drept aceea doar noi credincioşii ortodocşi mărturisim
despre Biserica în Crez ca fiind: "Una, Sfîntă, Sobornicească şi
Apostolească". Precum un singur crez este, tot aşa doar o singură
Biserică al cărei cap este Domnul nostru Iisus Hristos. Nu pomenim în
crez două Biserici, doi hristoşi, două botezuri pentru că avem - ca şi
Sfinţii Apostoli - un Domn, o Credinţă, un Botez - cel ortodox. Toată
învăţătura şi predania Bisericii viază şi se mărturiseşte în Crezul
Ortodox, crez pe care nu se-ncumetă să-l rostească nimeni din cei ce
aparţin altor "credinţe", adunaţi de-a valma cu prilejul săptămînii
pentru "rugăciune şi unitate."
Rugăciune către cine şi unire în ce?
Spre lămurirea acestora, Sfîntul Apostol Pavel (+64)
dorind ca ucenicii săi în Hristos - creştinii, să fie păziţi de
comuniunea cu credincioşii vreunor culte şi confesiuni, ne îndeamnă: "Nu
vă înjugaţi la jug străin cu cei necredincioşi, căci ce însoţire are
dreptatea cu fărădelegea, sau ce împărtăşire are lumina cu întunericul,
şi ce învoire este între Hristos şi Veliar, sau ce parte are un
credincios cu un necredincios? (2 Corinteni 6:14, 15). Ei mărturisesc
că-l cunosc pe Dumnezeu, dar cu faptele lor Îl tăgăduiesc (Tit 1:16). De
omul eretic, după întîia şi a doua mustrare, depărtează-te, ştiind că
unul ca acesta s-a abătut şi a căzut în păcat, fiind singur de el însuşi
osîndit! (Tit 3:10, 11). Nu vă lăsaţi înşelaţi! Însoţirile rele strică
obiceiurile bune!" (1 Corinteni 15:33)
Din păcate, cultele protestante şi romano-catolicii nu-şi
dau seama că Biserica lui Hristos există deja, şi ei fiinţează în afara
ei. Acestea nu sînt "biserici"! Pentru ca o adunare să poată fi ceea ce
Sfinţii numesc Biserică, este nevoie să păstreze întreagă, neschimbată,
neînnoită toată învăţătura de credinţă aşa cum au primit-o Sfinţii
Părinţi, urmaşi ai Apostolilor, întruniţi în cele Şapte Sfinte Soboare.
Toţi aceştia, insuflaţi de Duhul Sfînt, ne-au lăsat pecetluită cu
sîngele lor, o singură, adevărată şi dreaptă credinţă, întru o singură,
adevărată şi dreaptă Biserică, tocmai de aceea numită - după ruperea şi
anatemizarea catolicilor la 1054 - "Biserica Ortodoxă", adică
drept-credincioasă.
Mãrturisire sau apostazie
Biserica este Una şi Unul Sfînt este Capul ei, şi nimeni
niciodată nu va putea alcătui o altă "Biserică" decît cea lăsată de
Hristos Sfintilor Părinţi. Tocmai această provocare ne-o aruncă
celelalte "credinţe" - o nouă predanie, alte învăţături, un alt dumnezeu
- care caută să ne dezrădăcineze din Ortodoxie, să ne dezbine Neamul,
să ne euro-înglobeze.
Ereticii niciodată nu se vor întoarce la Biserică dacă îi
întărim în convingerea că şi ei au Biserică şi Sfinte Taine, prin
participarea noastră la rugăciunile în comun cu catolicii şi
protestanţii, fapte ce odihnesc pe aceştia în ereziile credinţelor lor.
Limpede trebuie să fie pentru oricare dintre "ortodocşi" - ierarhi,
preoţi, călugări, teologi sau mireni - ce se pleacă spre comuniunea cu
ereticii, că se leapădă de Trupul cel Viu al Bisericii lui Hristos, fapt
pentru care aceştia se vor judeca laolaltă cu ereticii alături de care
s-au rugat şi împărtăşit, dar mai ales se vor osîndi pentru sminteala ce
o arată celor neîntăriţi în credinţă.
Canonul 64 al Sfinţilor Apostoli hotărăşte: "Dacă vreun
cleric sau laic intră în sinagoga iudeilor sau a ereticilor să se roage,
să fie caterisit şi să se afurisească!" Însă aceste înşelătoare chemări
la "unitate în diversitate" ascund sub chipul faptei bune depărtarea
creştinului-ortodox nu numai de acest Canon, ci de toate Dogmele şi
Canoanele Bisericii şi de rînduielile Sfinţilor Părinţi. Iar fără
dreptarul vieţuirii Sfinţilor nu vom putea ajunge în Împărăţia Cerurilor
spre a ne împărtăşi din aceeaşi odihnă cu Sfinţii.
Pentru ortodocşi nu este posibilă unirea cu catolicii
atîta timp cît aceştia nu renunţă la toate ereziile lor (Filioque,
infailibilitate, primat papal, harul creat, purgatoriul, imaculata
concepţiune, slujirea cu azimă, botezul prin stropire sau turnare ş.a.),
la neo-rînduielile scolastice şi nu primesc botezul ortodox prin
afundare precum Sfinţii Părinţi au hotărît. Nu putem uita istoria încă
sîngerîndă a uniaţiei catolice din Ardeal şi nu putem fi ignoranţi la
planul demonic de în-globalizare a Ortodoxiei de către Marele Apus.
Astfel chemăm toată suflarea ortodoxă spre a se
împotrivi oricăror rugăciuni în comun cu catolicii şi protestanţii;
îndemnăm pe ortodocşii creştini a se opune ereziei ecumeniste care prin
"reconciliere şi unitate" subminează însăşi unimea Bisericii lui
Hristos.
După Schisma din 1054, toţi cuvioşii şi mărturisitorii Părinţi au luptat
împotriva eresurilor papei, a dogmelor mincinoase şi expansiunii
politice plătind aceasta cu însuşi scump sîngele lor. Pentru aceasta Sf.
Paisie de la Neamţ (+1794) spune: "Pe papa, Sfînta Biserică îl
afuriseşte! Şi eu împreună cu Biserica, fiul ei fiind, îl afurisesc!"
Cuvintele lor au pînă astăzi puterea şi lucrarea Duhului Sfînt şi ne
întăresc a crede că: "Este doar o singură Biserică a lui Hristos - cea
Ortodoxă, apostolească şi sobornicească, nu mai multe." (Sf. Fotie al
Constantinopolului)
EREZIILE ECUMENISMULUI
Sfîntul Mucenic Codrat din Nicomidia (+250), fiind îndemnat de
împărat şi de dregători să fie "conciliant" cu rău-credincioşii păgîni
şi să participe la jertfele lor, grăieşte: "Eu mă supun legilor
Împăratului ceresc, şi nu poruncilor nebuneşti ale oamenilor care nu-l
cunosc pe Dumnezeu. De aceea, şi Sfînta Scriptură ne îndeamnă să ne
rugăm pentru ei [nu cu ei!], ca aceştia să se întoarcă şi să afle
adevărul." (Biserica şi Statul) Această mărturie arată: întîi, pînă unde
merge supunerea faţă de mai marii Bisericii şi ai stăpînirilor lumeşti;
apoi, faptul că nu toţi oamenii Îl cunosc pe adevăratul Dumnezeu
propovăduit în Ortodoxie, printre aceştia numărîndu-se mulţi dintre
creştinii ortodocşi ai vremurilor noastre.
Pe ierarhii şi preoţii ce vă amăgesc spre a vă cîştiga la
"rugăciunile în comun" se cuvine a-i întreba: Oare catolicii de azi au
lepădat eresurile părinţilor lor, rătăciri pentru care au ucis pe
sfinţii şi mărturisitorii români ca Visarion, Sofronie şi Oprea? De ce
în urma acestor "rugăciuni", "fraţii" catolici şi protestanţi nu leapădă
învăţăturile eretice întorcîndu-se la botezul apostolic? De ce noi
ortodocşii suntem cei care trebuie de fiecare dată să călcăm peste
învăţăturile Sfinţilor Părinţi pentru a nu sminti pe "fraţi"? Ce
interese se află în spatele acestor mascarade "bisericeşti"? Se doreşte
oare ca poporul să lepede adevărata credinţă pentru a se uni cu Noua
Împărăţie a lui Antihrist?
Mulţi vor veni în numele Meu şi pe mulţi vor înşela. (Matei 24:5)
Privitor la cele de mai sus Sf.Iacob Hozevitul (+1960) arată: "Vorbesc
şi fraţii mincinoşi de sfînta şi preadulcea ortodoxie, de dragoste, de
curăţie pentru fapta bună, de smerenie şi de virtute, şi ajută obştile
creştineşti. Cît e de greu pentru ortodocşii cei curaţi şi simpli să
înţeleagă pe cine au înaintea lor. Cît e de uşor să fie atraşi la ideile
lor "filosofice" şi să-i creadă! Dacă răscoleşte cineva adînc în
sufletele acestor oameni, va găsi nu dragostea cea fierbinte pentru
Dumnezeu, ci închinarea unui idol care se numeşte OM."
VA URMA