Adevărat grăiesc vouă, şi-au luat plata lor. Tu însă, când posteşti, unge capul tău şi faţa ta o spală, Ca să nu te arăţi oamenilor că posteşti, ci Tatălui tău care este în ascuns, şi Tatăl tău, Care vede în ascuns, îţi va răsplăti ţie. Nu vă adunaţi comori pe pământ, unde molia şi rugina le strică şi unde furii le sapă şi le fură. Ci adunaţi-vă comori în cer, unde nici molia, nici rugina nu le strică, unde furii nu le sapă şi nu le fură. Căci unde este comoara ta, acolo va fi şi inima ta." (Evanghelia după Matei, capitolul 6, versetele 14-21)"
Ca în fiecare an, la începutul primăverii, biserica noastră dreptmaritoare creştină intră în Sfântul şi Marele Post al Sfintelor Paşti ale Domnului.
Înaintea începerii postului mare Sfinţii Părinţi au rânduit să se citească această evanghelie prin care să ne atragă atenţia la trei lucruri importante: la iertare, la felul cum postim şi la averile noastre.
Lasata Secului pentru Postul Sfintelor Pasti are doua etape: Duminica Lasatului sec de carne si Duminica Lasatului sec de branza, numită şi duminica alungarii lui Adam şi Eva din Rai.
In calendarul ortodox, Postul Sfintelor Pasti în acest an incepe pe 27 februarie si se incheie pe 14 aprilie.
În post mâncăm mai puţin, vorbim mai rar, ne rugăm mai mult, ne cerem iertare mai des, ne enervăm mai puţin, vorbim cu Dumnezeu mai tot timpul. În post lăsăm plăcerile, fugim de desfrânare, uităm de pofte, ne nevoim mai mult, suferim cu bucurie, înţelegem mai multe, iubim mai cu adevărat...
În post dormim mai puţin, facem mătănii mai multe, plângem mai des pentru păcatele noastre, strigăm mai cu putere către Dumnezeu... În post îi ajutăm mai des pe cei săraci, îl lăudăm mai straşnic pe Dumnezeu, ne împăcăm mai repede cu cel ce ne-a supărat...
În post gustăm mai des din harul lui Dumnezeu, participăm mai ades la slujbe, ne rugăm mai mult la Maica Domnului, cerem mai multe pentru cei dragi, ne întristăm pentru cei ce păcătuiesc, în post ardem de iubire...
În post lăsăm ce nu este al nostru dar totuşi ne-am însuşit, în post ne dezbrăcăm de haina de piele care ne-a cusut-o păcatul şi lăsăm să strălucească chipul lui Dumnezeu din noi. În post ne împăcăm cu Dumnezeu, iertăm pe fratele nostru, intrăm înapoi în rai.
Pe Dumnezeu îl supără cel mai mult ura şi neiertarea. Simţim că cel mai tare se supără când jignim pe celălalt, când ţipăm sau ne enervăm, când nu iertăm, când vorbim urât, când ne ridicăm peste celălalt, când îl umilim... atunci simţim în inimă răutatea, gustăm din răul pe care l-am făcut, ne întunecăm şi ne întristăm, îi întoarcem faţa lui Dumnezeu şi începem să simţim iadul în inimă.
Postul ne ajută să ne enervăm mai puţin, să fim mai liniştiţi, să vedem lucrurile mai bine, postul ne ajută să iubim. De aceea Sfinţii Părinţi au rânduit postul ca întărire pentru firea noastră, ca putere în lupta cu păcatul, ca "ambient" în care ne întâlnim cu dragoste toţi cu Dumnezeu.
Alt scop şi efect al postului este lăsarea averilor, uitarea celor lumeşti. Cuvântul Domnului, la începutul postului, ne învaţă să uităm de mâncare, de haine, de bani, de distracţii, de plăceri, de tot ce-i trecător, şi ne aduce aminte de cei care trăiesc fără toate acestea, având mereu gândul şi nădejdea că într-o zi va fi mai bine: săracii. Un dar deosebit al celor care înţeleg cu adevărat creştinismul este iubirea îmbrăcată în haina milosteniei. Este alungarea averilor noastre către împărăţia cerurilor. Greu lucru pentru societatea modernă. Însă cu siguranţă că există asemenea oameni, pentru care Bunul Dumnezeu mai amână judecata sa finală şi aspră, pentru aceşti sfinţi anonimi şi ascunşi ai Lui.
Iertaţi celor care vă supără !
Postiţi, intrând în împărăţia cerurilor încă de pe acum !
Faceţi daruri! Iubiţi pe toţi şi pe toate!
Împrieteniţi-vă cu Dumnezeu!
Amin.
Va prezentam in mai multe parti o lucrare editata si publicata de Ieromonah Nil Arcasu la Editura Spudon Publishing Thessalonika - Greece in anul 2006. Lucrarea contine trei mari parti scrise de catre Ieromonah Martirie Paduraru si Ieroschimonah Dorotei Melinte si contine un Prolog de Ierom. Nil Arcasu.
Partea a - II-a
Smintelile veacului sau abateri dogmatice si canonice de care se fac vinovati intaistatatorii Bisericii.
1. Lipsa de atitudine ferma fata de actele anticrestinesti ale statului:
- legea dezincriminarii homosexualitatii;
- pornografia;
- programe tv si radio cu violenta si desfranare;
- participarea directa si indirecta a crestinilor ortodocsi la razboiul din lugoslavia (fratricid), Irak si Afganistan;
- legea dezincriminarii homosexualitatii;
- pornografia;
- programe tv si radio cu violenta si desfranare;
- participarea directa si indirecta a crestinilor ortodocsi la razboiul din lugoslavia (fratricid), Irak si Afganistan;
- acceptarea fara comentarii a unui ambasador homosexual (SUA) la Bucuresti;
2. Colaborationism cu statul laic, ateu si cu organisme nationale si Internationale profund anticrestinesti:
- Juramantul candidatilor la preotie contine supunere neconditionata fata de legile statului (acestea fund majoritar neortodoxe);
- Instalarea unui episcop in functie de emiterea decretului de recunoastere din partea presedintelui statului;
- Distinctii acordate de unii ierarhi ortodocsi unor dusmani ai Bisericii (atei, comunisti, neocomunisti, securisti, masoni, personalitati politice controversate din punct de vedere
crestin);
- Acceptarea de catre intaistatatorii Bisericii unor distinctii acordate de guvernul Romaniei si alte institutii atee;
- Fotografierea unor ierarhi impreuna cu conducerea NATO;
- Bucuria exprimata de unii ierarhi in studiourile tv si in mass-media, in general, odata cu iritrarea Romaniei in NATO;
- Lipsa unei atitudini publice cu privire la indosarierea electronica;
- Doliul declarat ulterior prabusirii Turnurilor Gemene din New York, dar lipsa ostentativa a
doliului cand au murit fratii crestini din lugoslavia;
Intastatatori ai Bisericii membrii sau reprezentanti ai partidelor politice atee; ai unor organisme politice, culturale, filantropice, edilitare, etc. la fel de atee; ierarhi, preoti si teologi masoni;
- Spatii (din patrimoniul Bisericii) destinate unor scopuri laice ca: restaurante, sedii ale unor posturi radio-tv (care paradoxal difuzeaza emisiuni impotriva Bisericii sau intretin imagistica cu scene imorale: violenta, desfranare, magie, jocuri de noroc, etc.);
- Organizare/participare la evenimente improprii vietuirii bisericesti: olimpiade, filme, teatre, celebrari ale unor sarbatori nationale (vadit masonice), conferinte, seminarii pe teme pur lumesti;
crestin);
- Acceptarea de catre intaistatatorii Bisericii unor distinctii acordate de guvernul Romaniei si alte institutii atee;
- Fotografierea unor ierarhi impreuna cu conducerea NATO;
- Bucuria exprimata de unii ierarhi in studiourile tv si in mass-media, in general, odata cu iritrarea Romaniei in NATO;
- Lipsa unei atitudini publice cu privire la indosarierea electronica;
- Doliul declarat ulterior prabusirii Turnurilor Gemene din New York, dar lipsa ostentativa a
doliului cand au murit fratii crestini din lugoslavia;
Intastatatori ai Bisericii membrii sau reprezentanti ai partidelor politice atee; ai unor organisme politice, culturale, filantropice, edilitare, etc. la fel de atee; ierarhi, preoti si teologi masoni;
- Spatii (din patrimoniul Bisericii) destinate unor scopuri laice ca: restaurante, sedii ale unor posturi radio-tv (care paradoxal difuzeaza emisiuni impotriva Bisericii sau intretin imagistica cu scene imorale: violenta, desfranare, magie, jocuri de noroc, etc.);
- Organizare/participare la evenimente improprii vietuirii bisericesti: olimpiade, filme, teatre, celebrari ale unor sarbatori nationale (vadit masonice), conferinte, seminarii pe teme pur lumesti;
3. Colaborari necanonice cu sectanti, eretici, pagani si iudei (Biserici, culte, confesiuni, religii):
- Acceptarea finantarii cu fonduri din strainatate, din partea celor mai sus pomeniti;
- Infiintarea de asezaminte filantropice cu respectivele fonduri;
- Rugaciuni in comun cu neortodocsii;
- Intalniri la nivel inalt cu papa, cardinal!, pastori, rabini, muftii, imami, masoni, etc.
- Incheierea unor intelegeri secrete cu eterodocsii, privind viitorul Bisericii Ortodoxe;
- Tendinta de recunoastere a Bisericilor necalcedoniene (armeni, copti, egipteni, sirieni) ca Biserici dreptslavitoare (ortodoxe);
- Alcatuirea liturghiei ecumenice;
- Tentativa slujirii Sfmtei Liturghii laolalta cu catolicii in altare Ortodoxe;
- Inlesnirea savarsirii miselor catolice in locasuri ortodoxe;
- Scrierea de articole favorabile catolicismului, protestantismului, iudaismului, intr-un cuvant ecumenismului, in publicatiile bisericesti;
- Alcatuirea unor manuale de religie dupa criterii ecumeniste;
- Acceptarea finantarii cu fonduri din strainatate, din partea celor mai sus pomeniti;
- Infiintarea de asezaminte filantropice cu respectivele fonduri;
- Rugaciuni in comun cu neortodocsii;
- Intalniri la nivel inalt cu papa, cardinal!, pastori, rabini, muftii, imami, masoni, etc.
- Incheierea unor intelegeri secrete cu eterodocsii, privind viitorul Bisericii Ortodoxe;
- Tendinta de recunoastere a Bisericilor necalcedoniene (armeni, copti, egipteni, sirieni) ca Biserici dreptslavitoare (ortodoxe);
- Alcatuirea liturghiei ecumenice;
- Tentativa slujirii Sfmtei Liturghii laolalta cu catolicii in altare Ortodoxe;
- Inlesnirea savarsirii miselor catolice in locasuri ortodoxe;
- Scrierea de articole favorabile catolicismului, protestantismului, iudaismului, intr-un cuvant ecumenismului, in publicatiile bisericesti;
- Alcatuirea unor manuale de religie dupa criterii ecumeniste;
4. Savarsirea, protejarea sau neglijarea unor abateri canonice grave:
- Salarizarea ierarhilor si preotilor BOR, din bugetul de stat al guvernului ateu si masonic;
- Distribuirea parohiilor pe criterii preferentiale; Existenta multor parohii fara preoti (neimplicarea ierarhilor in solutionarea acestor situatii);
- Sustinerea evolutionismului de catre teologi;
- Practici superstitioase savarsite de unii dintre preotii Bisericii (deschisul cartii, botezarea avortonilor, aducerea de catre crestini a unor prinoase in locul savarsirii randuielilor ortodoxe particulare, etc);
- Acceptarea spre difuzare in magazinele bisericesti a unor scrieri necanonice/ apocrife
(Talismanul, Visul Maicii Domnului, Epistolia, etc);
-Sfintirea unor edificii laice care nu au nimic in comun cu vietuirea in Hristos: sali de sport, teatre, statui, stadioane, parcuri, localuri, bordeluri, case de schimb valutar, case de amanet, etc.;
- Cenzurarea in secret a cartilor de cult (Molitfelnic, EIBMBOR, 1998; modificarea
Troparului Invierii in: Vecernierul, EIBMBOR, 1974, Editia a II a; Vecernierul, Ed. Partener, Galati 2002; Proloagele, vol. I Ed. Buna vestire, luna oct. Ziua 11; Proloagele, vol. I, Editia 1991, text lipsa la viata Sfantului Visarion Serai, etc);
- Spolierea limbajului bisericesc, prin adoptarea in Biserica a terminologiei scolastice catolico-protestante;
- Cenzurarea literaturii teologice prin eliminarea scrierilor care demasca erezia ecumenista;
- Punerea in circulate de literatura teologica proecumenista (Un singur Dumnezeu? Pr. prof.
Dan Sandu; Patriarhul Bartolomeu I - Adevdr si libertate, Pr. Olivier Clement, Ed. Deisis; Taize-un sens al vietii, Olivier Clement, Ed. Anastasia, 1998; Ortodoxie si catolicism, Pr. prof. dr. Dumitru Popescu; Duhul Sfant si unitatea Bisericii, Arhim. dr. Andrei Scrima; Reconcilierea in Hristos si consecintele spirituale pentru renasterea omului si a societatii; Ed.
Trinitas, lasi; In dragoste si adevar - dialogul oficial ortodoxo-catolic, Rodos Balamant, Pr.
Prof. Irimie Marga, Ortodoxia si problemele lumii contemporane, Anastasios lanulatos,
Arhiepiscop al Tiranei si a toata Albania, Ed. Bizantina; Dincolo de ecumenism, Vladimir Zelinski, Ed. Anastasia);
- Incercarea de a controla tiparirea de carte religioasa cu scopul de a evita publicarea de carti ortodoxe nefavorabile orientarii ecumeniste;
- Minimalizarea studiilor de apologetica si indrumari misionare si inlocuirea lor cu studii de promovare a ecumenismului (Curs de misiologie An III, Pr. lect. drd Nicolae Branzea si Diac. prep. Marius Radomir, Ed. Tiparg, 2004; Manual de misiologie ortodoxa, Pr. Gheorghe Pietraru; Sectologie sau apararea dreptei credinte, Diac. prof. P.I. David);
- Politizarea cursurilor de indrumare preoteasca (obligativitatea absolventilor facultatilor de teologie de a depune un ,,dosar de cadre"; obligativitatea absolventului de a se prezenta la medicul psihiatru - nu se precizeaza daca acest medic poate fi evreu, eretic, yoghin, mason, sau daca acesta duce o viata practic ortodoxa; prestarea unui juramant-angajament in cadrul slujbei de hirotonire, a tinerilor absolventi de teologie);
- Sustinerea evolutionismului de catre teologi;
- Practici superstitioase savarsite de unii dintre preotii Bisericii (deschisul cartii, botezarea avortonilor, aducerea de catre crestini a unor prinoase in locul savarsirii randuielilor ortodoxe particulare, etc);
- Acceptarea spre difuzare in magazinele bisericesti a unor scrieri necanonice/ apocrife
(Talismanul, Visul Maicii Domnului, Epistolia, etc);
-Sfintirea unor edificii laice care nu au nimic in comun cu vietuirea in Hristos: sali de sport, teatre, statui, stadioane, parcuri, localuri, bordeluri, case de schimb valutar, case de amanet, etc.;
- Cenzurarea in secret a cartilor de cult (Molitfelnic, EIBMBOR, 1998; modificarea
Troparului Invierii in: Vecernierul, EIBMBOR, 1974, Editia a II a; Vecernierul, Ed. Partener, Galati 2002; Proloagele, vol. I Ed. Buna vestire, luna oct. Ziua 11; Proloagele, vol. I, Editia 1991, text lipsa la viata Sfantului Visarion Serai, etc);
- Spolierea limbajului bisericesc, prin adoptarea in Biserica a terminologiei scolastice catolico-protestante;
- Cenzurarea literaturii teologice prin eliminarea scrierilor care demasca erezia ecumenista;
- Punerea in circulate de literatura teologica proecumenista (Un singur Dumnezeu? Pr. prof.
Dan Sandu; Patriarhul Bartolomeu I - Adevdr si libertate, Pr. Olivier Clement, Ed. Deisis; Taize-un sens al vietii, Olivier Clement, Ed. Anastasia, 1998; Ortodoxie si catolicism, Pr. prof. dr. Dumitru Popescu; Duhul Sfant si unitatea Bisericii, Arhim. dr. Andrei Scrima; Reconcilierea in Hristos si consecintele spirituale pentru renasterea omului si a societatii; Ed.
Trinitas, lasi; In dragoste si adevar - dialogul oficial ortodoxo-catolic, Rodos Balamant, Pr.
Prof. Irimie Marga, Ortodoxia si problemele lumii contemporane, Anastasios lanulatos,
Arhiepiscop al Tiranei si a toata Albania, Ed. Bizantina; Dincolo de ecumenism, Vladimir Zelinski, Ed. Anastasia);
- Incercarea de a controla tiparirea de carte religioasa cu scopul de a evita publicarea de carti ortodoxe nefavorabile orientarii ecumeniste;
- Minimalizarea studiilor de apologetica si indrumari misionare si inlocuirea lor cu studii de promovare a ecumenismului (Curs de misiologie An III, Pr. lect. drd Nicolae Branzea si Diac. prep. Marius Radomir, Ed. Tiparg, 2004; Manual de misiologie ortodoxa, Pr. Gheorghe Pietraru; Sectologie sau apararea dreptei credinte, Diac. prof. P.I. David);
- Politizarea cursurilor de indrumare preoteasca (obligativitatea absolventilor facultatilor de teologie de a depune un ,,dosar de cadre"; obligativitatea absolventului de a se prezenta la medicul psihiatru - nu se precizeaza daca acest medic poate fi evreu, eretic, yoghin, mason, sau daca acesta duce o viata practic ortodoxa; prestarea unui juramant-angajament in cadrul slujbei de hirotonire, a tinerilor absolventi de teologie);
- Intimidarea si amenintarea cu demiterea si caterisirea preotilor antiecumenisti;
- Evitarea informarii (in seminarii, conferinte, predici, articole, etc) crestinilor privitor la
invataturile si evenimentele ecumeniste;
- Neinzestrarea bibliotecilor din manastiri, parohii si institutii bisericesti cu literatura ortodoxa despre ecumenism;
Lipsa literaturii ortodoxe cu caracter antiecumenist din magazinele bisericesti si din pangarele manastirilor;
- Crearea unor birouri de cenzura in cadrul unor episcopii, ce impiedica, sub diferite pretexte, intrarea cartilor antiecumeniste in magazinele bisericesti;
- Lipsa de atitudine corespunzatoare fata de unele evenimente din Romania: vanzarea in librarii a literaturii vrajitoresti, oculte, pagane, eretice; comercializarea publicatiilor care raspandesc invataturi atee, iudaice, masonice, etc.;
- Evitarea condamnarii programelor mass-media vinovate de promovarea in popor a vietuirii anticrestinesti (Big brother, De trei ori femeie, Ciao Darwin, Ziua judecatii, Surprize, surprize, larta-ma, Babilonia, iar mai nou Codul lui Da Vinci, Evanghelia dupa luda, Biblia secreta, si alte documentare antihristice, prezentate pe National Geographic, Discovery, PAX, etc.);
- Evitarea informarii (in seminarii, conferinte, predici, articole, etc) crestinilor privitor la
invataturile si evenimentele ecumeniste;
- Neinzestrarea bibliotecilor din manastiri, parohii si institutii bisericesti cu literatura ortodoxa despre ecumenism;
Lipsa literaturii ortodoxe cu caracter antiecumenist din magazinele bisericesti si din pangarele manastirilor;
- Crearea unor birouri de cenzura in cadrul unor episcopii, ce impiedica, sub diferite pretexte, intrarea cartilor antiecumeniste in magazinele bisericesti;
- Lipsa de atitudine corespunzatoare fata de unele evenimente din Romania: vanzarea in librarii a literaturii vrajitoresti, oculte, pagane, eretice; comercializarea publicatiilor care raspandesc invataturi atee, iudaice, masonice, etc.;
- Evitarea condamnarii programelor mass-media vinovate de promovarea in popor a vietuirii anticrestinesti (Big brother, De trei ori femeie, Ciao Darwin, Ziua judecatii, Surprize, surprize, larta-ma, Babilonia, iar mai nou Codul lui Da Vinci, Evanghelia dupa luda, Biblia secreta, si alte documentare antihristice, prezentate pe National Geographic, Discovery, PAX, etc.);
5. Ingradirea vietuirii monahale - Inscaunarea staretilor in manastiri fara consultarea obstilor;
- Ingaduirea unor abuzuri, samavolnicii, incalcari ale vietuirii monahale, din partea intaistatatorilor din manastiri;
- Impunerea unor biruri numite taxe asupra manastirilor;
- Obligarea manastirilor (si a Bisericilor de mir) de a achizitiona colportaj bisericesc, nevandabil, lumanari, etc. indiferent de posibilitatile financiare a acestora;
- Lipsirea obstilor monahale de posibilitatea alegerii neconditionate a propriului staret;
- Impunerea de catre autoritatile BOR a staretilor straini, peste obstile monahilor;
- Ingaduirea unor abuzuri, samavolnicii, incalcari ale vietuirii monahale, din partea intaistatatorilor din manastiri;
- Impunerea unor biruri numite taxe asupra manastirilor;
- Obligarea manastirilor (si a Bisericilor de mir) de a achizitiona colportaj bisericesc, nevandabil, lumanari, etc. indiferent de posibilitatile financiare a acestora;
- Lipsirea obstilor monahale de posibilitatea alegerii neconditionate a propriului staret;
- Impunerea de catre autoritatile BOR a staretilor straini, peste obstile monahilor;
- Infiintarea centrelor ecumeniste in manastiri si schituri; Infiintarea asezamintelor filantropice in manastiri si schituri, impiedicand in felul acesta vietuirea monahilor;
Modernizarea necanonica a asezarilor monahale, incalcand povetele Sfmtilor Parinti (internet, televizor, apartamente confortabile, in loc de chilii, case de vacanta);
- Transformarea manastirilor si schiturilor in ferme agrozootehnice, in gospodarii de partid, centre de exploatare forestiera, zone de agrement;
- Transformarea manastirilor de calugari in manastiri de maici;
- Dezlegarea mancarii de carne in manastiri;
- Asezarea de stareti si egumeni cu moravuri laice peste manastiri si schituri;
- Intretinerea starii de teama, confuzie si nesiguranta in manastiri (opriri de slujbe,
emiterea de circulare, excluderea din monahism, folosirea organelor politienesti impotriva monahilor neecumenisti); inducerea starii de culpabilitate in randurile monahilor antiecumenisti;
- Transformarea monahilor in masa de manevra in timpul campaniilor electorale, sub pretextul ascuItarii neconditionate;
- Ingradirea libertatii monahilor, prin indosarieri de tip politienesc (eliberarea de legitimatii
monahale, obligativitatea informarii la zi a episcopului locului cu privire la situatia administrativa din fiecare manastire)
- Inscrierea manastirilor in programele turistice europene; Atitudine preferentiala, discriminatorie, lumeasca fata de unele manastiri sj schituri (vezi: Manastirea Barnova, Sfanta Treime - Tanacu, Man. Negru Voda, Man. Petru Voda, etc.); Timorarea preotilor calugari, socotiti antiecumenisti (vezi: Parintele Adrian Fageteanu - Manastirea Antim, Bucuresti; Parintele Alexie - M. Antim, Bucuresti; Parintele Calistrat - M. Barnova, Iasi; Parintele Antim - M. Sihastria, Neamt; Parintele Teodosie M. Golia, lasi; Parintele Daniel Corogeanu M. Tanacu, Vaslui); impotriva acestora se creeaza diversiuni si scenarii care urmaresc compromiterea lor in fata crestinilor ortodocsi;
- Acordarea de burse monahilor pentru efectuarea de studii teologice in institute catolice si protestante;
- Refuzul ierarhilor de a hirotoni preoti din randul monahilor;
Modernizarea necanonica a asezarilor monahale, incalcand povetele Sfmtilor Parinti (internet, televizor, apartamente confortabile, in loc de chilii, case de vacanta);
- Transformarea manastirilor si schiturilor in ferme agrozootehnice, in gospodarii de partid, centre de exploatare forestiera, zone de agrement;
- Transformarea manastirilor de calugari in manastiri de maici;
- Dezlegarea mancarii de carne in manastiri;
- Asezarea de stareti si egumeni cu moravuri laice peste manastiri si schituri;
- Intretinerea starii de teama, confuzie si nesiguranta in manastiri (opriri de slujbe,
emiterea de circulare, excluderea din monahism, folosirea organelor politienesti impotriva monahilor neecumenisti); inducerea starii de culpabilitate in randurile monahilor antiecumenisti;
- Transformarea monahilor in masa de manevra in timpul campaniilor electorale, sub pretextul ascuItarii neconditionate;
- Ingradirea libertatii monahilor, prin indosarieri de tip politienesc (eliberarea de legitimatii
monahale, obligativitatea informarii la zi a episcopului locului cu privire la situatia administrativa din fiecare manastire)
- Inscrierea manastirilor in programele turistice europene; Atitudine preferentiala, discriminatorie, lumeasca fata de unele manastiri sj schituri (vezi: Manastirea Barnova, Sfanta Treime - Tanacu, Man. Negru Voda, Man. Petru Voda, etc.); Timorarea preotilor calugari, socotiti antiecumenisti (vezi: Parintele Adrian Fageteanu - Manastirea Antim, Bucuresti; Parintele Alexie - M. Antim, Bucuresti; Parintele Calistrat - M. Barnova, Iasi; Parintele Antim - M. Sihastria, Neamt; Parintele Teodosie M. Golia, lasi; Parintele Daniel Corogeanu M. Tanacu, Vaslui); impotriva acestora se creeaza diversiuni si scenarii care urmaresc compromiterea lor in fata crestinilor ortodocsi;
- Acordarea de burse monahilor pentru efectuarea de studii teologice in institute catolice si protestante;
- Refuzul ierarhilor de a hirotoni preoti din randul monahilor;
6. Incalcarea votului saraciei:
- Implicarea unor ierarhi si preoti in afaceri ce contravin vietuirii monahale;
- Vietuirea intaistatatorilor ortodocsi in lux si opulenta, contrastand deseori cu saracia mizera a unor preoti de tara si a crestinilor de rand;
- Salarii si diurne improprii vietuirii calugaresti;
- Detinerea unor imobile in scopuri comerciale;
- Achizitionarea de autoturisme luxoase si scumpe;
- Vietuirea in palate episcopale a intaistatatorilor Bisericii;
- Implicarea unor ierarhi si preoti in afaceri ce contravin vietuirii monahale;
- Vietuirea intaistatatorilor ortodocsi in lux si opulenta, contrastand deseori cu saracia mizera a unor preoti de tara si a crestinilor de rand;
- Salarii si diurne improprii vietuirii calugaresti;
- Detinerea unor imobile in scopuri comerciale;
- Achizitionarea de autoturisme luxoase si scumpe;
- Vietuirea in palate episcopale a intaistatatorilor Bisericii;
VA URMA